Hotele samoobsługowe w pigułce

Technologie samoobsługowe, niegdyś postrzegane, jako nowość – lub, co gorsza, sposób na cięcie kosztów – stały się pożądaną opcją. Głównie ze względu na swobodę w korzystaniu z pokoju oraz niższą cenę, która wynika z braku zaangażowania personelu. Według branżowych badań dotyczących oczekiwań gości, najbardziej pożądane w obiektach są bezpieczeństwo i nowe technologie. Na to drugie odpowiadają hotele samoobsługowe, obecne na polskim rynku już od jakiejś dekady. Gwarantują one całkowitą samodzielność gości hotelowych i przyspieszają obsługę.

Na czym dokładnie polega samoobsługa hotelowa?

Przez stronę internetową gość rezerwuje i opłaca pobyt, otrzymuje jednorazowy kod PIN, który służy do otarcia drzwi hotelu i do wynajętego pokoju. Co najważniejsze, klient hotelu może przyjechać o dowolnej porze dnia w nocy. Goście otrzymują drogą elektroniczną wszystkie wskazówki dotyczące dostępu i pobytu w obiekcie. Większa podaż takich ofert pokazuje, że klienci chętnie wybierają kierunek.

Szczegółowe elementy działania hoteli samoobsługowych

  1. Rezerwacja online – gość, samodzielnie wybiera i rezerwuje pokój hotelowy.
  2. Chatboty internetowe – hotelowe chatboty pracujący 24 godziny 7 dni w tygodniu przez okrągły rok odpowiadają na wszystkie pytania i pomagają w procesie rezerwacji online.
  3. Kioski samoobsługowe – dają gościom możliwość ominięcia etapu oczekiwania na obsługę w recepcji po wejściu do hotelu i dają możliwość szybszego dotarcia do pokoju. Oprócz automatycznego zameldowania, kioski te pomagają również w natychmiastowym zamawianiu jedzenia i napojów w barach i restauracjach na miejscu.
  4. Mobilne zameldowanie i zamawianie- całość obsługi gości odbywa się za pośrednictwem aplikacji. Pobierając aplikację, gość może się zameldować, wejść do swojego pokoju (za pomocą kodu w aplikacji lub technologii zbliżeniowej NFC) i zamówić wszystko, od drinka w barze po świeży komplet ręczników.

Jakie są zalety hotelowej technologii samoobsługowej?

Decydowanie technologia samoobsługi przynosi hotelom, które ją wdrażają, wiele korzyści, w tym:

  1. Efektywność

Technologia przetwarza informacje szybciej i dokładniej niż nawet najlepsi pracownicy hotelu. Wdrażając technologię samoobsługi, można oczekiwać większej produktywności przy mniejszej liczbie błędów.

  • Wygoda

Gdy gość przyjedzie, może od razu się zameldować. Gdy chce zamówić drinka, może odblokować telefon i zrobić to w kilka sekund. Bez czekania w kolejce lub oczekiwania — technologia samoobsługi maksymalizuje wygodę gości.

  • Przejrzystość

Techniki samoobsługowe minimalizują możliwość nieporozumień. Wszystkie wiadomości są starannie przygotowane i przekazywane we właściwym czasie. Co więcej, wiadomości mogą być tłumaczone na preferowany przez gościa język w czasie rzeczywistym!

  • Oszczędności

Hotele samoobsługowe pozwalają unikać marnowania cennego czasu pracowników na proste, nudne i pracochłonne zadania. Pracę tą wykonuje technologia. Dodatkowo zadanie wykonuje się mniejszym kosztem, oszczędzając wydatki na robociznę i zatrudnienie, a także unikając wydatków ponoszonych z powodu nieuniknionych błędów wynikających z pracy ręcznej.

  • Lepsze wrażenia gości

Dzięki systemowi samoobsługi, można zaoszczędzić nawet 35 minut na rezerwację, co zdecydowanie wpływa lepiej na odbiór hotelu przez gości. Miast tracić czas na procedury, klienci odpoczywają, korzystają z atrakcji oferowanych przez hotel, a to wpływa na ich zadowolenie i sprawia, że wracają chętniej.

Dla doświadczonego podróżnika sprawne i natychmiastowe zameldowanie i wymeldowanie jest główną atrakcją. Zastąpienie kluczy do drzwi rozwiązaniem samoobsługowym sprawia, że wszystko jest jeszcze łatwiejsze i szybsze dla gości

I tak właśnie działa nasz Eurohotel. Nasi goście po rezerwacji otrzymują kod do wejścia i do pokoju. Dzięki temu mają więcej czas na zwiedzanie okolicy!

19 sierpnia, 2023